Au pair in England - jak jsem se sem dostala

Ahoj, ahoj. Ano, je to tak, píšu z Anglie. Přesněji z městečka Sunningdale. Zatím tady nejsem tak dlouho, abych se mohla kdovíjak rozepisovat a radit, ale když jsem se rozhodla pro Au pair začala jsem na internetu hledat právě články a zkušenosti ostatních holek, abych měla představu co to obnáší, proto tohle píšu. Bylo to velmi spontánní rozhodnutí po maturitě, kdy jsem nevěděla co bych chtěla studovat dál. Ani teď to nevím, proto jsem tady, abych zjistila co chci studovat a kdo jsem. Jo a taky, abych vypilovala angličtinu samozřejmě. Vlastně jsem původně chtěla jet na vlastní pěst a hledat si práci tady, ale jsem ráda, že jsem se rozhodla pro Au pair.


A jak jsem se sem dostala?
Hledat rodinu sama jsem neriskovala, takže jsem se někdy na začátku srpna zaregistrovala na stránkách Coolagentu (link), vzápětí mi přišel mail s přihláškou, kterou jsem postupně začala vyplňovat. Odeslala jsem ji někdy až začátkem září (během prázdnin jsem si totiž zlomila nohu a jelikož jsem původně chtěla odjet už v září, tak jsem měla ještě rehabilitace). Potom mi paní Dita z pražské pobočky začala na mail posílat informace o rodinách a já si vybírala, s které se mi líbí a chtěla bych s nimi mluvit přes Skype. Pak následoval pohovor a výběr rodiny. Když jsem si rodinu vybrala stačilo zařídit letenku, pojištění a violá jsem tu.

Jak probíhal skype pohovor?
Myslím, že to hodně záleží na rodině, s kterou mluvíte. Já mluvila se třemi a každý pohovor probíhal trošku jinak, ale jádro bylo stejné. Většinou se ptají jaké jsou Vaše zkušenosti s dětmi, o jak staré děti jste se starali, dál jak jste na tom s vařením, domácími pracemi atd, ptají se na informace o vás - záliby, koníčky, rodinu a popíšou Vám jaká bude náplň vaší práce pokud si je vyberete. Dále je většinou zajímá co očekáváte Vy od nich a dají Vám prostor zeptat se na co chcete, což je velmi důležité. Ptejte se na cokoliv a klidně si to zapisujte, později Vám to pomůže se rozhodnout.
Např. Jestli budete mít vlastní pokoj/koupelnu/auto? Jestli budete vařit? Jestli budete vodit/vozit děti do školy? Kolik hodin týdně budete pracovat? Jestli je blízko zastávka autobusu/vlaku/posilovna/supermarket/větší město? Jestli mají uklízečku? Jestli je blízko hotel, kdyby za Vámi chtěl někdo přijet? Kdy chtějí abyste přiletěli? Přijedou pro vás na letiště? Mají domácího mazlíčka? Budete se o něj muset starat? Jestli si jídlo budete kupovat sami a budete na něj dostávat peníze navíc? popřípadě když budete mít auto jak to bude s benzínem? Pokud budete mít babysitting o víkendech, jestli bude placený navíc nebo ne? a poptejte se na děti - Co rádi dělají? Jaké mají koníčky? Co rádi jedí? Jsou na něco alergičtí?
Můžete se zeptat, jestli měli už nějakou au pair, popřípadě si říct o kontakt a na rodinu se zeptat přímo jí. A nakonec byste se měli s rodinou domluvit jak se budete dále kontaktovat, pokud se Vám rodina líbí.
Já osobně jsem se setkala s jednáním s agenturou rodiny a pak s rodinou ''osobně'' (dopisovala a domlouvala jsem se přímo s maminkou) podle čeho jsem se nakonec také rozhodovala, protože mi tento osobnější přístup je sympatičtější.

Po absolvování všech pohovorů jsem si nakonec rodinu vybrala a během dvou týdnu jsem zařídila letenky, pojištění, nakoupila dárky a vše potřebné a než jsem se nadála, už jsem byla tu.

Letěla jsem se společností EasyJet. Popravdě se vůbec v letenkách a společnostech nevyznám, ale líbilo se mi, že kufr jsem si přikupovala zvlášť a mohla jsem si vybrat váhu. Já si vybrala 23kg s tím, že mi to stačí, ale měla jsem co dělat, do překročení limitu mi chybělo 0,4kg :D. A ke kufru jsem mohla mít samozřejmě i příruční zavazadlo (u EasyJet nebylo hmotnostně omezeno, což jsem taky patřičně využila a vážilo přes 11 kg) - při vyzvednutí kufru jsem se taky pořádně zapotila, nejen že jsem na sobě měla 48641 vrstev, protože je jednodušší to mít na sobě než to tahat v těch už takhle dost těžkých taškách, ale tahat k tomu těch (11+23=? ha, někdo tady už neumí počítat) 34 kg byla vážně sranda. A vážně to všechno potřebuju, fakt!

Takže jsem tady a rozhodně nelituju, že jsem se rozhodla odjet, takže pokud nad tím uvažujete tak směle do toho, je to skvělá zkušenost!
Pokud budete mít nějaké další otázky, stačí se zeptat! K.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Au pair - Co zařídit před odjezdem

Black and white

Au pair - moje zkušenost s agenturou COOLAGENT